EQ for Being a Leaders

Date

12 Oct 2020 - 13 Oct 2020

Time

8:00 am - 5:00 pm

Labels

In-door Training

Cost

8,900,000.00VND

Speaker

  • Stephen Khor
    Stephen Khor
    Facilitator

    EQ Practitioner Expert at SixSeconds Organization
    Excutive Director of The John Maxwell Team
    www.johnmaxwellgroup.com/stephenkhor

    General Director of Binh An Water Company
    General Director of IJM Vietnam Construction Company
    Director of Learning & Management of ELTD Company
    Former Founding Member & Vice President of Malaysian Business Chamber
    Mr. Khor has more than 30 years of working experience and has spent his last 19 years working in Vietnam. Currently he is the General Director of the Binh An Water Company Limited. This is the first 100% foreign owned and the first Build, Operate, and Transfer (B.O.T) Water Supply Scheme in Vietnam with 100,000 MLD capacity supplying treated water to Ho Chi Minh City.

    Over the years, Mr. Khor has been actively involved in business building in Vietnam, he was feature in NHK World TV, Japan on Asia Biz Forecast (2010), Round Table Speaker for the Global Water Summit in Rome, Italy (2012), National Workshop on the Private Sector Participation Study in the Vietnam Water and Sanitation Sector (World Bank and SEAWUN) in Hanoi and speaker for 2015 TEDx Youth@Dien Bien Phu St in HCMC.

    Mr Khor has been providing training and seminars on Human Resource Development, Personal Development and Leadership Skills to various large organizations in Vietnam like BNI Vietnam, Young Business Association of Ho Chi Minh City, Large Construction Companies, Hong Leong Bank VN Ltd, UNECO Vietnam, HCMC and NGOs.

    Mr. Khor also actively involved in education work by sharing Water Treatment and Environment Protection knowledge to various International Schools in HCMC such as SSIS, AIS, ACG, Singapore International School, International School of Saigon Pearl, American International School, etc.

    His goal is to continuously develop my leadership skill and teach others to change lives. I am committed to serving others by adding value, equipping and inspiring them to re-capture their self image and unleashing their potential for a better life.

  • 00

    days

  • 00

    hours

  • 00

    minutes

  • 00

    seconds

Organizer

ELTD Company
Phone
0902531666
Email
info@eltd.com.vn
Website
http://www.ELTD.com.vn

Location

ELTD Company
Số 8 Đường Nội Khu Mỹ Toàn 2, Phường Tân Phong, Quận 7, TP.HCM
QR Code
INTRODUCTION
GIỚI THIỆU

Trí tuệ cảm xúc (Emotional Intelligence – EQ) được cho là một trong những yếu tố quan trọng giúp chúng ta thành công trong cả công việc lẫn cuộc sống. Đối với các nhà lãnh đạo, ai có mức EQ cao không chỉ có khả năng gây ảnh hưởng tốt hơn mà còn cải thiện hiệu quả lãnh đạo của họ một cách đáng kể. Chương trình phát triển EQ bao gồm 3 khóa học tập trung vào việc phát triển EQ ở 3 cấp độ: cá nhân, nhóm và doanh nghiệp. Chương trình phát triển EQ đầu tiên tập trung vào cấp độ cá nhân của người lãnh đạo.

Một số nhà nghiên cứu cho rằng trí thông minh cảm xúc có thể được học và tăng cường. Trong khi những người khác cho rằng đó là một đặc tính bẩm sinh.

Năm 1990, Peter Salovey và John D. Mayer đã định nghĩa trí tuệ cảm xúc là khả năng nhận diện cảm nhận, cảm xúc của chính mình và người khác. Người có EQ cao phân loại được cảm xúc và điều chỉnh suy nghĩ, hành động của mình cũng như người khác.

Dấu hiệu của EQ cao

Một cá nhân thông minh về cảm xúc sẽ là người nhạy cảm với các tín hiệu cảm xúc từ bên trong. Họ đồng thời cũng nhạy cảm với những cảm xúc từ môi trường xã hội bên ngoài.

    • Có sự ý thức cao về trạng thái cảm xúc của chính mình, thậm chí những cảm xúc tiêu cực như thất vọng, buồn bã…
    • Có thể xác định phân loại và quản lý những cảm xúc đó.
    • Tạo động lực cho bản thân.
    • Những người này cũng đặc biệt cảm nhận được cảm xúc mà người khác trải nghiệm.
    • Điều hòa đến cảm xúc trong những mối quan hệ của mình.

Những điều này có thể làm cho một người trở thành một người lãnh đạo hoặc đối tác trong tình yêu tốt hơn. May mắn thay, nhiều chứng cứ cho thấy những kỹ năng này có thể được mài giũa.

OBJECTIVES
MỤC TIÊU KHÓA HỌC

Khóa học này giúp học viên hiểu rõ và áp dụng vào thực tế các nội dung dưới đây:

    • Mô hình EQ và các năng lực của người lãnh đạo có EQ cao
    • Sự khác biệt giữa lãnh đạo và quản lý
    • Lãnh đạo trong vai trò của người huấn luyện
    • Hoàn thiện quy trình thay đổi

Đối tượng

    • Chủ doanh nghiệp, lãnh đạo công ty, và bất kì ai quan tâm đến việc phát triển tiểm năng cá nhân và muốn đạt được sự thành công cuộc sống và sự nghiệp.
SCHEDULE
THỜI LƯỢNG
    • Chương trình học bao gồm 2 ngày
    • Thời gian: 8:00 – 17:00
    • Thời gian Khai giảng: 3 & 4/9/2020
METHODOLOGY
PHƯƠNG PHÁP

Methodology

We utilize the Change MAP to structure programs.  Here is an article on how we structure transformational learning using the MAP.  MAP stands for “Management Process”; the model provides framework to drive transformation through three stages.  

 

change_map_10-clearPhase 1 – Engage

In this stage, the goal is to build buy in to a plan.

Typically this requires definition of the current status using metrics and assessments (such as “Organizational Vital Signs”) to create a clear, accurate understanding of the current reality from a logical as well as emotional level.  These metrics then are used to define the goals of the first iteration of the change cycle.

Since most change fails due to lack of engagement of people, this phase is all about enrollment. At a logical level, it’s moving from definition to strategy.  At an emotional level it’s about people feeling heard, acknowledging the frustration, and building a seed of hope.  People need to begin to feel that change is possible.  

 

Phase 2 – Activate

Based on the awareness and readiness created in phase 1, the next step is to create new successes by generating new knowledge, attitudes, and skills.   Typically, this phase requires learning — new insight to see differently, shared vocabulary to communicate about what’s driving people, and new skills to build strong, healthy relationships.

In this phase, one of the key challenges is maintaining focus.  A “training” is not enough to create change — it takes a process.  We recommend a blended-learning approach with assessments, exceptionally powerful learning experiences, and personalized and small-group coaching to go from awareness into action.

In this phase, it’s also important to build organizational capacity.  While outside facilitators and coaches can be effective, to “bake in” new approaches, ultimately internal colleagues need to take up the battle cry.  Using effective “train the trainer” processes and creating collaboration between outside experts and internal champions, process leaders develop inside the organization.

In this phase, the goal is to experience success — for people to go into action and to experience for themselves that their change is working.  

 

Phase 3 – Reflect

“Reflect” is about mining the previous phases.  Return to the metrics collected, re-measure, identify progress.  Examine the results from both logical and emotional lenses.  Learn — learning doesn’t require success, it requires curiosity.  Show ROI.

Typically, people think of change as something that is planned then executed, and that’s it.  In reality, we know that high performing organizations don’t just make a change, they become good at change.  This phase is key to that transformation because here the organization mines the successes and failures of the previous stages and then builds on those for the next round.  This increases forward momentum — and accuracy.

The goal of this phase is to lock-in the wins — to be clear about the successes and failures and then to build on those to propel the change to the next level.

REGISTRATION
ĐĂNG KÝ

 

Please fill in your information